Poď aj Ty s nami objaviť Stredomorie "Nesnívaj sny, ... preži ich ! "

Iné

VITAJTE NA STRÁNKACH YACHT DIVING SAFARI

Ak vás zaujíma potápanie, rekreačná plavba s rodinou, kondičná jachtárska plavba pod plachtami, v Stredozemnom , Ligúrskom alebo Tyrhénskom mori tak ste tu správne. 

Či už plánujete kľudnú dovolenku na lodi s rodinou a priateľmi, alebo pravý jachting s dlhými trasami, alebo expedičnú a poznávaciu dovolenku spojenú s potápaním na najkrajších miestach Toskánskeho národného parku ako sú ostrovy Elba, Capraia, Giglio, Gianutri a Korzika. Je skutočne len na Vás čo si vyberiete, a ako si zorganizujete svoju vysnenú dovolenkovú plavbu. Naša loď  nie je len priestor na splnenie vašich snov, ale tiež miesto, kde stretnete a spoznáte  ľudí s podobnými záujmami. Je úplne jedno či ste potápač, jachtár, šnorchlista, freediver, cestovateľ, fotograf, cyklista, turista, alebo len človek ktorý si skutočne potrebuje oddýchnuť, určite si nájdete na našej lodi možnosť venovať sa svojej záľube naplno.

KDE BUDEME PLÁVAŤ V SEZÓNE 2015 ?

V sezóne 2015 sme pre Vás pripravili spoznávanie Toskánskeho národného parku, ktorý pozostáva zo siedmich ostrovov Toskánskeho súostrovia. Najväčším ostrovom je Elba a medzi ostatné nemenej krásne patria Gorgona, Capraia, Pianosa, Monte Christo, Giglio a Gianutri.
Na výber  Dovolenky na mori, máme pripravené 4 poznávacie okruhy.



ELBA - Pohodový okruh okolo ostrova Elba cca 70 NM   

REZERVUJ >>>>>
Nalodenie a vylodenie na Elbe v Portoferraiu, alternatívne v Porto Azzurro. Pohodový okruh okolo nádherného ostrova Elba, jednej z najlepších potápačských lokalít v Stredomorí ( 42 potápačských lokalít). Plavba vhodná pre dovolenkárov, rodiny s deťmi, potápačov, turistov a cykloturistov. Navšívime mestečká ako Portoferraio, Marciana Marina, Marina di Campo, Porto Azurro, Rio Marina, Cavo Capoliveri a kúpať sa budeme v nádherných zátokách Golfo di Stella, Lacona, St. Andrea, Biodola, Enfola, Procchio. Spravíme si lanovkou výlet na najvyššiu horu Monte Capana ( 1019 m.n.m )

ELBA - GIGLIO cca 130 NM  REZERVUJ >>>>>
Nalodenie a vylodenie na Elbe v Portoferraiu, alternatívne v Porto Azzurro. Pohodový kruh okolo Elby doplnený návštevou ostrova Giglio , ktorý sa preslávil smutným príbehom havárie lode Costa Concordia. Ostrov je taktiež vynikajúcou potápačskou lokalitou. Plavba vhodná pre dovolenkárov, rodiny s deťmi, potápačov, turistov a cykloturistov. Možnosť návštevy ostrova Giannutri, ktorý je potápačsky zaujímavý potopeným vrakom nákladnej lode ktorá prevážala automobily, ktoré sú dodnes rozosiate po morskom dne.

ELBA + CAPRAIA cca 100 NM REZERVUJ >>>>>
Nalodenie a vylodenie na Elbe v Portoferraiu, alternatívne v Porto Azzurro. Pohodový kruh okolo Elby doplnený návštevou krásneho ostrova Capraia, ktorý je prírodnou rezerváciou. Capraia je okrem iného domovom húfov delfínov, ktoré sa dajú pozorovať takmer vždy. Plavba vhodná pre dovolenkárov, rodiny s deťmi, potápačov, turistov a cykloturistov.

ELBA + KORZIKA 130 NM REZERVUJ >>>>>
Najnáročnejší okruh s pohľadu plavby taktiež s nalodením v Portoferraio. Plavba bude prebiehať severným a západným pobrežím Elby, s preplavbou na východné pobrežie Korziky do mesta Bastia. Plavba po východnom pobreží bude prebiehať cez nádherné mestečko Macinagio až na sever Korziky Capo Corse. V prípade dobrého počasia môže byť pri spiatočnej ceste na Elbu aj Ostrov Capraia. Plavba je vhodná jednak pre potápačov s návštevou zaujímavých vrakov z druhej svetovej vojny na pobreží Korziky ale hlavne pre turistov a cykloturistov. 

Potrebujete poradiť, vysvetliť alebo pomôcť? Neváhajte nás kontaktovať.

 

ITINERÁR POTÁPAČSKÉ SAFARI ELBA

Itinerár je hlavne ochutnávkou toho čo môžeme vidiet, a program si tvorí kolektív s spolupráci s kapitánom.

1.Deň : Nalodenie po 16-tej hodine v meste Portoferraio, alternatívne Porto Azzurro. Možnosť návštevy krásneho historického mesta Portoferraio, ktoré bolo niekoľko rokov aj útočiskom Napoleona Bonaparteho. Stále tu stojí jeho dom ktorý je zároveň múzeom, ktoré je možno navštíviť.

2.Deň: Potápanie na ostrovčeku Scoglietto. Ponor od severnej strany ostrovčeka s majákom pred prístavom Portoferraio. Ponor zo zakotvenej lode do 40 m. Miestna atrakcia socha Krista s nečitateľnou doskou na podstavci,  Stredomorská fauna a flóra, murény, barakudy, gorgónie a hlavne veľký kanici. Večerné kotvenie v nádhernej zátoke Golfo di Vitticcio. Na brehu vynikajúca reštaurácia a kaviareň. Nočný ponor na miestnej nenáročnej lokalitke do 20 m.

3.Deň : Ponor na severnom pobreží Elby pred mysom Enfola (Capo D'Enfola) útes cca od 22 do 41 m. Dole veľa rýb, murény, ropušnice, chobotnice a hojný výskyt gorgónií a koralov.

Druhý ponor na lokalite Punta della Madonna. Koralový klesajúci do 42 metrov. K videniu množstvo murén, rôzne kôrovce. Výskyt krásnych langúst. Na noc zakotvíme v malebnom mestečku Marciana Marina usadenom v údolí pod horou Monte Capane (1030 m.n.m). Nádherné letovisko s množstvom obchodíkov kaviarní a reštaurácií.

4.Deň: Ráno sa presunieme na západnú časť ostrova na lokalitu Pomonte kde je pri malom útese dell Ogliera potopený vrak 70 m oceľovej nákladnej lode Elviscott, Vrak leží medzi 12-15 metrov a je vhodný aj pre freediverov aj pre potápačov. Druhý ponor budeme realizovať v zátoke Fetovaia, kde sú dve potápačské lokality od 15 do 50 metrov, s výskytom murén, kancov, ropušníc, a červených gorgónií. V tejto zátoke   strávime aj noc.

5.Deň: Ranný ponor na Secca di Fetovaia. Druhý ponor zrealizujeme na lokalite Capo di Fonza. Nocovať budeme na kotve pred mestečku Campo Nell Elba resp. Marina di Campo. Je to asi najrušnejšie letovisko na Elbe, s množstvom obchodíkov, kaviarní a reštaurácií a búrlivým nočným životom a diskotékou na pláži.

6. Deň Presun na jednu z najzaujímavejších lokalít Isola Corbella. Lokalita s hĺbkou do 45 m s hojným výskytom červených gorgóníi, k videniu chobotnice, murény, barakudy, ropušnice. Poobede Budeme potápať na Punta della Morcone na lokalite s názvom Scoglio che bara. Je to krásny koralový podmorský chrbát klesajúci až do hĺbky 50 m. Noc strávime v obrovskej zátoke Golfo di Stella.  

7.Deň: Zrána budeme potápať dva ostrovčeky Isolla Geminy na lokalite La Focacciola. Poobedný ponor zrealizujeme na východnom brehu Elby na lokalite Picchi di Pablo s hĺbkou 5-35 m. Rozvrásnený kaňom plný morského života, veľké murény, langusty množstvo drobných rybiek. Nachádzajú sa tu malé kaverny. Večer zakotvíme v  zátoke pri mestečku Porto Azzurro. Nádherné letovisko s rušným nočným životom, množstvom obchodov a vynikajúcich reštaurácií.

8.Deň  okolo 9 tej hodiny vylodenie.

 

ŠPECIALIZAČNÉ KURZY

Dry Suit Diving-Pot. v suchom obleku

Ice Diving-Potápanie pod ľadom

Deep Diving-Hlboké potápanie

UW Navigation-Navigácia a orientácia

Altitude Diving-Vysokohorské pot.

Search and Recovery-Hľad. a vyhľadávanie

Boat Diving-Potápanie z plavidla

Night Diving-Nočné potápanie

Wreck Diving -Vrakové potápanie

Master Diver (8 špec) - Majstrovský kurz

 

 

INŠTRUKCIE PRE PLAVBU

Nalodenie

Nalodenie prebieha spravidla vždy v sobotu po 16.00 hodine. Loď bude vždy pristavená na kotve pred dohodnutým prístavom resp. marínou. Pasažierov vždy naloďuje niektorý z členov posádky motorovým člnom. Je vhodné opatriť si osobné veci a oblečenie pred možnosťou striekajúcej vody. Po nalodení sa koná krátky briefing na zoznámenie sa z loďou, základných pravidiel na palube, rozdelenie kajút a podobne. Nasleduje ubytovanie, a briefing pred plavbou kde sú rozobrané požiadavky klientov o trase. ( možno sa doplní zásobovanie v prípade že si klienti riešia stravu samostatne ), následne odkotvenie a vyplávanie k najbližšiemu nocovaniu. Počas plavby prebehne tretí briefing o pravidlách správania sa na lodi, bezpečnostných predpisoch, zoznámenie s bezpečnostným vybavením.

Vylodenie

Vylodenie prebieha spravidla v sobotu a malo by byť ukončené do 10.00 hodiny. Pasažieri spravia pred vylodením základné upratanie kajút, dôkladné upratovanie robí následne posádka. Dôležitá je kontrola vlastných vecí aby pasažier nič nezabudol.

Posádka lode

Kapitán, lodník, kuchár. Zodpovednosť za loď, posádku a pasažierov nesie kapitán lode, preto je jeho slovo vždy finálne. Podmienky potápačských lokalít vyhodnocuje buď divemaster alebo inštruktor.

Denný režim

Denný režim a trasu plavby si spravidla určujú pasažieri po konzultácii s kapitánom. Kapitán predloží cestujúcim možné trasy plavby jednak z pohľadu časovej náročnosti a jednak z pohľadu počasia a možností kotvenia. Pasažieri si môžu buď vybrať alebo ponechajú na skúsenosti posádky. Štandardne sa vždy na noc kotví buď v peknej a kľudnej zátoke, alebo pred marínou resp. prístavom. Prioritou je bezpečnosť kotvenia hlavne s ohľadom na vietor alebo vlny. Po dohode je možnosť vyviazať sa priamo v maríne, čo pochopiteľne stojí poplatky. Skoro ráno sa zvyčajne robí nákup zásob na pevnine a presun do najblišej naplánovanej lokality resp. kľudnej zátoky. Po raňajkách medzi 8-10 hod. buď doobedný ponor na lokalite resp. výlet alebo voľné kúpanie. Obed kontinentálny a poobede vyplávanie na ďaľšiu potápačskú lokalitu resp. kľudnú zátoku na kúpanie alebo výlet. Druhý ponor je najvhodnejšie realizovať max do 16 hodiny kedy je najlepšia viditeľnosť podporená slnečným svitom. Následne buď presun na nočné kotvisko pri nejakom letovisku resp. maríne, okolo 18 hodiny večera a následne voľný program s možnosťou vyvezenia člnom na pevninu, užiť si večerný život letoviska.

 

Poistenie a certifikácia

Loď a posádka sú štandardne poistený. Jednoznačne však doporučujeme každému pasažierovi aby mal uzavreté cestovné poistenie. U potápačov vyžadujeme preukázanie sa certifikačnou kartičkou inštruktorskej potápačskej organizácie, a zároveň je samozrejmosťou že potápač je poistený u DAN alebo podobnej organizácie, ktorá kryje riziká spojené s potápaním. Je nutné si uvedomiť že liečba potápača v barokomore alebo lekárska starostlivosť je bez poistenia potápačom plne hradená, a môže týmto spôsobiť problémy sebe alebo rodine.

Čo si na loď zobrať ?

Oblečenie

Okrem samozrejmosti ako plavky, nikdy nezabudnúť na teplú čiapku, nepremokavú bundu, optimálne sú aj nepremokavé nohavice ( nie sú podmienkou ). Táto základná výbava vám zabezpečí že aj pri nepriaznivom počasí si yachting môžete užívať. Treba si uvedomiť, že aj v navrcholnejšom letnom počasí sa môže rozfúkať vietor, alebo rozpršať. Otvorené more hlavne v ranných a večerných hodinách prúdiaci chlad umocňuje, preto by nemala vo vašej výbave chýbať seriózna flisová bunda. Pri jachtárskych tripoch a kondičných plavbách by malo byť jachtárske oblečenie samozrejmosťou.

Pre potápačov by mala byť čiapka úplným základom. Potápači si v rámci svojej výbavy musia uvedomiť že sa nachádzajú v mori kde je termoklíma rádove do 18-20 m, a nižšie teplota klesá. Z tohto dôvodu doporučujeme použiť botičkové plutvy, neoprén optimálne okolo 5mm, pri dlhších a náročnejších ponoroch nespravíte chybu ani so 7mm neoprénom, alebo doplkovým overalom. V každom prípade kukla a rukavice aspoň 3mm zvýšia váš komfort.

Spanie je v kajutách, v ktorých je vždy oblečený vankúš deka, a plachta. Pre tých ktorý milujú spanie na palube lodi pod holým nebom, hlavne v teplých letných mesiacoch veľmi príjemné, doporučujeme vziať si so sebou spacká. Lehátka sú k dispozícii na prednej palube.

Lieky

 

Kapitán alebo niektorý člen posádky je vždy vyškolený pre poskytnutie prvej pomoci, a štandardne sa na lodi nachádza Rescue Diver. Na lodi je lodná a tiež potápačská lekárnička DAN, zároveň sa na lodi nachádza kyslíkový prístroj, ktoré sú primárne učené k poskytnutiu prvej pomoci,. Z tohto dôvodu je dobré vziať si so sebou hlavne Kinedril resp. obdobné lieky proti prípadu morskej choroby, Ibuprofen alebo Ibalgin proti bolesti hlavy, očné kvapky a ušné kvapky keďže vietor v kombinácii s vodou môžu spôsobiť ako problém s ušami taktiež i očami. Na škodu nie sú čierne uhlie alebo kvapky proti zažívacím ťažkostiam, nakoľko húpanie môže urobiť svoje. Treba si uvedomiť, že čím je človek sebestačnejší v samoliečbe ( pochopiteľne v prijateľných hraniciach ) eliminuje tým riziko, že bude ostatných členov posádky zdržovať vyhľadaním lekárne. Pochopiteľne ak je vážnejší problém, tak prioritou je vždy dopraviť pasažiera k lekárskej starostlivosti alebo mu ju zabezpečiť, vtedy sa režim podriadi vždy vyriešeniu takéhoto problému.